Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2023-01-19 13:21:10
Redaktor: Fudali Małgorzata
Opis: Modyfikacja treści strony

Informacja dla beneficjentów nieodpłatnej pomocy prawnej

Informujemy, że na stronie internetowej Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach został zamieszczony link do aplikacji „System nieodpłatnej pomocy, wszystko, co musisz wiedzieć”, znajdującej się pod adresem: https://poradnictwo.netlify.app/ 

Poprzez wypełnienie krótkiej ankiety beneficjenci pomocy uzyskują informację, czy powinni skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, czy też z nieodpłatnej mediacji.

Ponadto pod wskazanym wyżej adresem można znaleźć wszystkie przydatne informacje, takie jak dane kontaktowe do punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej mediacji na terenie województwa świętokrzyskiego, wyjaśnienie podstawowych zagadnień dotyczących poradnictwa oraz bezpośredni link do zapisów na poradę.

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej luc świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po uprzednim umówieniu terminu:

  • pod numerem telefonu: 41 200 17 85 od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 15:00,
  • poprzez rezerwację wizyty on-line: https://zapisy-np.ms.gov.pl/,
  • poprzez zgłoszenie na adres e-mail: .

 

Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie.

W czasie zagrożenia epidemicznego, w okresie stanu epidemii albo stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu. 

Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon, Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego. Bliższe informacje pod podanym numerem do zapisów.

 

Po wizycie przekaż nam opinie. W tym celu możesz:

  • wypełnić część B karty pomocy bezpośrednio po uzyskaniu pomocy (karta dostępna w Punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej lub Punkcie Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego);
  • poinformować nas telefonicznie pod numerem: 41 200-17-85;
  • wysłać e-mail na adres: nieodplatnapomocprawna@powiat.kielce.pl;
  • przesłać list na adres: Starostwo Powiatowe w Kielcach, Wydział Organizacji i Zarządzania Kryzysowego, ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce. 

Ważne, aby ww. opinii wskazać miejscowość Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej lub Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego, w którym udzielana była opiniowana pomoc prawna lub świadczone poradnictwo obywatelskie.

Drukuj
Zamknij