Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
Data wytworzenia: | 2023-01-19 14:25:57 |
---|---|
Redaktor: | Fudali Małgorzata |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Informacja dla beneficjentów nieodpłatnej pomocy prawnej
Informujemy, że na stronie internetowej Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach został zamieszczony link do aplikacji „System nieodpłatnej pomocy, wszystko, co musisz wiedzieć”, znajdującej się pod adresem: https://poradnictwo.netlify.app/
Poprzez wypełnienie krótkiej ankiety beneficjenci pomocy uzyskują informację, czy powinni skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, czy też z nieodpłatnej mediacji.
Ponadto pod wskazanym wyżej adresem można znaleźć wszystkie przydatne informacje, takie jak dane kontaktowe do punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej mediacji na terenie województwa świętokrzyskiego, wyjaśnienie podstawowych zagadnień dotyczących poradnictwa oraz bezpośredni link do zapisów na poradę.
Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po uprzednim umówieniu terminu:
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie.
W czasie zagrożenia epidemicznego, w okresie stanu epidemii albo stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu. Bliższe informacje pod podanym numerem do zapisów.
Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową zamieszkałym na terenie Powiatu Kieleckiego, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 20), może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie:
- za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, po uprzednim złożeniu oświadczenia, że nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (w czasie obowiązywania stanu epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego nie ma obowiązku składania tego oświadczenia), wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających oraz dostępnych im środków porozumiewania się na odległość. Osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadcząca nieoodpłatne poradnictwo obywatelskie, po otrzymaniu od starosty drogą elektroniczną informacji wraz danymi kontaktowymi, porozumiewa się w umówionym terminie;
- poza punktem, czyli w miejscu zamieszkania lub w miejscu wyposażonym w urządzenie ułatwiające porozumiewanie się z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się, lub w miejscu, w którym zapewnia się możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, lub w innym miejscu dostosowanym do potrzeb tych osób. Wówczas osoba udzielająca porady odbiera od osoby uprawnionej oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Oświadczenie, o którym mowa powyżej osoba uprawniona może złożyć np. elektronicznie przed udzieleniem porady.
Poniżej znajduje się wzór zamówienia porady na odległość.
Po wizycie przekaż nam opinie. W tym celu możesz:
Ważne, aby ww. opinii wskazać miejscowość Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej lub Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego, w którym udzielana była opiniowana pomoc prawna lub świadczone poradnictwo obywatelskie.